fredag 20 november 2009

Fredagsnöje

Trots att det är fredagkväll så har vi arbetar i huset. Visserligen ett kort pass men vi fick gjort det jag hade planerat.

Det blev fogat i mosaiken och tapetserat i hallen. Tommy hann även med att montera klart kommoden han köpte på Ikea i torsdags. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Mosaiken i köket blir helläckert, på bilden ser det brunare ut än vad det gör i verkligheten.

Jag är fortfarande lika fascinerad över hur lätt det är att tapetsera med Easy-up tapeter och den lilla papplåda som hjälpmedel. Hörn, vinklar och vrår, det fixar man alldeles själv utan assistans. Och snabbt går det också.

Nu har både jag och Tommy semester kommande vecka. Det kan vi behöva för att hinna färdigt det sista, packa och flytta innan nästa helg. Jag känner mig inte speciellt orolig, det kanske inte är helt färdigt när vi flyttar in men tillräckligt för att det ska fungera.

Det som kanske är mest oroande är att vi inte fått bekräftat leveransen på fönstren. Så håll tummarna för det gör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar