måndag 9 november 2009

Första våderna är på väggen

Nu är jag äntligen helt klar med slipningen. Ikväll har jag fått dammsuga sovrummet och börjat tapetsera. Klart trevlig sysselsättning efter allt dammigt slipande. Jag känner mig riktigt ren ikväll.

Vi har köpt alla tapeterna vi ska ha i huset. Sovrummet går i svagt gult/cremefärgat, hallen blir i gråton och storrummet en härligt röd fondvägg med cremevita tapeter i övrigt.

När vi köpte tapeterna tittade vi även lite på verktyg och inser att i vissa fall är specialbutiker alldeles för dyra. Plastskrapan jag använder kostade över 80 :- där. En borste drygt 120:-, så vi for till biltema och köpte det där istället. Så för dom 200:- fick vi även en tapetlinjal, slipklossar, roller och plastmuggar.

1 kommentar:

  1. Tänk att det första du får göra, när ni flyttar in, är att pynta för advent och jul.

    SvaraRadera