torsdag 19 november 2009

Det börjar synas nu

Ikväll har vi varit flitiga efter arbetet. Åtminstone känns det så eftersom det syns det vi gjort. Jag har fogat badrums- och hallgolvet färdigt. Det blir bra även om det inte ser så roligt ut ännu. Jag måste ta och rengöra det lite till innan vi vågar visa det.

Tommy har satt mosaiken över diskbänken. Efter mycket ångest och besvär lyckades vi till slut bestämma oss för en mosaik som är iriserande. Den tar upp kopparfärgen i luckorna och är en varm härlig färg. Jag blev jättenöjd. Det blir fogning av det imorgon.

Tommy har även varit förbi Ikea idag för att hämta den sista lådan till köket som inte kom i leveransen, köpa en kommod vi ska ha under tvättstället och en lucka som ska sitta över diskmaskin. Han började med att montera kommoden medans jag gjorde färdigt golven.

Nu är det bara 10 dagar kvar till vi ska vara ute ur lägenheten. Men jag har bokat en flyttbil till på fredag. Men inga fönster än..

1 kommentar:

  1. Det blir ju fantastiskt fint Lena i huset!Nu förstår jag att ni stänger in er i jul för er själva så som ni jobbat, det är ni ju verkligen värda,ja mena bygga ett hus från grunden och göra allt det ni gör.Vet själv hur slut jag var när vi renoverade huset med dränering och en massa bygge och hela huset upp och ner.Jag ska följa med spänning hur det hela ska se ut.Hälsningar Frisör Jonna

    SvaraRadera