tisdag 24 november 2009

Äntligen är fönstren hemma

Det har varit lite tyst på vår blogg men det betyder inte att vi slöar för det. Vi har båda två plockat ut semester den här sista veckan för att få färdigt utan stress.

Alla maskinvaror har kommit, lite nervöst var det för fläkten. Jag ringde och kollade under lördagen och då fanns inte den hemma men på måndag när vi skulle hämta ugnen och tvättmaskinen så hade även fläkten kommit in.

Tommy har fortsatt med badrummet med silikonfog, monterat tvättställskommoden, satt upp dusch mm. Jag har tapetserat färdigt, städat, skruvat handtag i köket mm.

Eftersom fläkten vi beställ är lite för hög i röret hade vi tänkt lämna in det till en plåtslagare för att kapa det. Men vi börjar bli kaxiga och tror att vi kan allt nu så idag började Tommy med att kapa rören och jag slipade sedan bort det vassa. Och vi blev riktigt nöjda. Så vi fortsätter med att vara kaxiga.

I eftermiddag så kom äntligen de efterlängtade fönstren. Vi var lite nervösa när han lastade av, det såg väldigt obalanserat ut och vi väntade bara att allt skulle dråsa ner i marken. Just nu känns det som om det kommer att vara inflyttningsklart på fredag.

Vi flyttar ju in hur som helst men det känns bra om alla golv, maskiner och fönster är på plats.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att fönstren har kommit. Då blir det mer som att flytta in i ett hus, än i en bunker. Själv är jag också ledig i veckan men mer beroende på att jag har blivit sjuk och tappat rösten helt och då fick jag inte vara på jobbet för läkaren. (har dock inte svininfluensan är vaccinerad). Jobba inte allt för mycket ni ska leva lite också i veckan tycker jag.

    SvaraRadera