måndag 5 oktober 2009

Första mattan

På söndagen var mina söner och gjorde ett dagsverke i Kallviken.
Mattan i det blivande köket blev precis som jag tänkt mig, tillräckligt mycket färg för att inte se tråkigt ut. Och en färg som kommer att ta upp kopparfärgen på skåpluckorna. Det är Kim och Daniel som lägger golvet.

Förutom att lägga mattan i köket så blev även golvet i skrubben klart. Där saknas sedan bara lite färg och pannan innan det känns klart.

Badrummet blev primat och ytspacklat. Det ser riktigt bra ut. Nästa helg kommer mattan som ska ligga under kakel och klinker. Det kanske inte ser så roligt ut än men det är klara framsteg.

Själv roade jag mig med att vara farmor och städa inför hösten mellan varven. Det är otroligt hur mycket som behöver göras innan snön kommer. Och det känns som om det är väldigt snart.

Förutom mattorna så spacklades det en hel del på väggarna.

Vill ni se en bild på charmtrollet så får ni gå på min blogg. En länk finns uppe till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar