tisdag 4 augusti 2009

Taket


Igår ringde snickaren mig om den spiraltrappa vi tänkt oss till loftet, han påpekade att det blir en pelare bredvid den för att stötta den tvärsgående balken för loftet. Jag kände inte riktigt för att ha en pelare så vi var till Ångsågen för att titta närmare på olika alternativ till trappor. Det slutade med att vi beslutade oss för en enkel lofttrappa som nästan inte tar någon plats alls.

I morse när jag var ute och presenterade min brillianta idé, så blev de inte mycket lyckligare eftersom jag fortfarande hade kortat den ena tvärväggen. De suckade en stund och efter ett tags resonemang så kom de fram till att det nog kunde fungera som jag ville.

Arbetet fortskrider, de har snart lagt underlagen för hela det stora taket. Även takstolarna till det "gamla" taket har kommit och monterats.

1 kommentar:

  1. Va långt de har hunnit. Snart kan ni börja invändigt.

    SvaraRadera